Historien

Hej, mit navn er Snehvide, jeg er en Triumph TR6 US-model og mit CPR nummer er CC 64969 L.

Jeg er født i Coventry England i juli 1973 med farvekode 55 (Laurel Green).

Turen gik straks til Californien, nærmere bestemt til Los Angeles.

Jeg husker ikke så meget fra de allerførste år, udover at vejret var godt, med masser af muligheder for at være topløs.

Rene Duran (2506 Marengo St, Los Angeles) påstår at han gav 4300 US$ for mig, men jeg ved ikke af hvem og hvornår.

Det vides heller ikke hvornår (og hvorfor) jeg blev malet lyseblå !!!

-----o-----

Han blev træt af mig og den 7. juli 1988 (måske på min 17 års fødselsdag) blev jeg solgt til en tysk kemi ingeniør ved navn Bernd Stowasser for sølle 1100 US$.

For at jeg kunne beholde mit amerikanske pas (201 MNW) skulle jeg lige testes for dårlig ånde m.v.

Den 15. juli får jeg et fint papir, der fortæller, at jeg stadig er frisk trods mine 89785 miles.

Vi flytter til Pasadena (330 S Mentor Ave Apt 134).

Men det blev en kort fornøjelse, Bernd skulle hjem til Tyskland i 1989.

Nærmere bestemt til Darmstadt.

-----o-----

I maj 1990 begynder papirkrigen, ”ordnung muss sein”.

Mit amerikanske pas gælder ikke længere.

Efter skriverier med Rover Deutchland og “Der Landrat des Landskreises Darmstadt-Dieburg” samt endnu en test hos “Staatlich Technische Uberwachung Hessen”, bliver jeg endelig godkendt.

Den 2. oktober 1990 får jeg et “Rote Kennzeichen” L-06025 og har nu rundet 94336 miles.

-----o-----

Det bliver dog ikke til så mange køreture, i løbet af det næste år bliver der tilbagelagt mindre end 1000 miles.

-----o-----

Forår 1991: Nu skal jeg endelig på (en tiltrængt) skønhedskur.

Af med det hele, nye dele, ny farve og masser af opmærksomhed de næste 4 år...

-----o-----

Nu vi er igang, får min motor også den store tur.

-----o-----

Endelig den 24. april 1995 skal jeg vises frem for Dipl. Ing. Helmut Olf.

Han skal vurdere om skønhedskuren har virket.

“Die Restaurierungsarbeiten sind fachmännisch durchgefuhrt.”

“Das Fahrzeug befindet sich in SEHR GUTEM Orginal-Zustand.”

Jeg vurderes nu til at være 50.500 DM værd, hvilket ikke er overraskende, idet der er brugt næsten 60.000 DM og uendelig mange timer.

Jeg er nu næsten som ny, selv om tælleren nu siger 95305 miles.

Den lyseblå farve er forsvundet til fordel for hvid.

En nummerplade med stil: DA-DY 6

-----o-----

Men hvad sker der nu ?

En regning fra juni 2000 er udskrevet til Thomas Blümmel fra Nauheim.

Jeg har også fået ny nummerplade: GG-TR 65

Nå ja den er da også cool !

-----o-----

Den 14. september 2000 er jeg til syn, eneste punkt:

”Motor verölt, abdichten”

Ja, ja man er vel englænder !

Der blev da til 6000 miles, nu siger klokken 101302.

-----o-----

Efter 3 år og 535 miles !

Til syn igen 21. august 2003 uden anmærkninger.

Jeg er nu blevet gammel nok til at få et ”H” på nummerpladen:

GG-TR 65 H

H betyder "Historisch"

-----o-----

To år mere og 284 miles !

Vi er nået til den 14. juli 2005 og synes uden anmærkninger.

-----o-----

Og igen 2 stille år.

Den 12. juli 2007 og 210 miles mere, stadig ingen bemærkninger ved syn.

Tælleren siger nu 102331.

-----o-----

I løbet af efterår/vinter 2007 bliver jeg endeligt fundet af Lars og Glenn fra Cooperation Cars i Haderslev.

Det tog sin tid og det var ventetiden værd !

Plads til lidt reklame :o)

Hjem til Haderslev sidst i februar, den længste tur i mange år, jeg har nu rundet 103000

På med danske plader, syn uden anmærkninger.

Endelig:

Påsken 2008 hjemme hos Hanne & Keld.

Nu skal jeg bruges og nydes.

Ud at hilse på alle de andre skønne Triumph'er

Ja altså hvis det er solskin, og der ikke er udsigt til regn flere dag frem.

-----o-----

November 2008

Snehvide er sat på "hylden" for i år, klokken siger 105928.

Det vil sige næsten 3000 miles eller 4800 km.

-----o-----

December 2008

Efter 30 dage i ensomhed blev Snehvide startet, og selv om det var koldt så var der liv i motoren efter fuld choker

og to små ryk i nøglen.

Herligt.

-----o----

December 2009

Tælleren sagde 107789 i november, hvilket vil sige omkring 1800 miles i løbet af 2009.

Har endelig fået den dejlige Ertl model i 1:18.

-----o-----

Februar 2010

Snehvide startet med succes flere gange i løbet af vinteren, stadig ikke problemer med at starte :-)

-----o-----

Marts 2010

Snehvide er ved at være klar til foråret, MEN HVORNÅR KOMMER DET ......

Fælge er poleret og klar, mangler kun at få skiftet olie/filter.

KOM NU MED FORÅRET.

-----o-----

April 2010

Stadig intet forår i sigte .-(

Kun blevet til to små ture i Hinnerup og omegn: 21 miles.

Arne har fået lyset til at virke og har skiftet olie.

-----o-----

Maj 2010

HALLO hvornår bliver det forår.............

:o) :o) :o) :o) :o)

-----o-----

August 2010

Vi fik aldrig noget forår, men derimod nogle fantastiske sommerdage.

Og så er der endelig kommet lys på Snehvide :-)

Efter flere forsøg på at få den gamle kontakt til at virke, blev der købt en ny og mere moderne kontakt.

Som det kan ses er den monteret nede ved radioen og virker efter hensigten:

Februar 2011

Startet flere gange i løbet af december, januar og februar.

Indtil nu har hun startet næsten før nøglen bliver sat i......

Utroligt men sandt, selv om der var 10 graders frost :-)

Nu vil jeg gerne have lidt bedre vejr, hjulene skal af og gøres rene.

-----o-----

Maj 2011

Ja så er det besluttet !

Snehvide skal sælges, og det er lidt sørgeligt.

Men hun er skabt for at blive brugt, og det bliver hun desværre alt for lidt.

Det har været 3 skønne år, som vi ikke ville have været foruden.

-----o-----

November 2011

Ja så ser det ud til at Snehvide skal have et nyt hjem.....

Efter et stort "benarbejde" af Glenn og Lars Bo fra Cooperation Cars i Haderslev.

Tre og et halvt år. ca. 6000 miles eller 10000 skønne km.

Vi håber hun får det godt og ikke mindst bliver brugt til det hun blev skabt til:

UD AT KØRE :-)

-----o-----

December 2011

Har været i kontakt med den nye ejer og han har lovet at passe godt på Snehvide.

Den store prøve venter i 2013:

Italien....